Sjuk :(

Jag blev dålig redan i måndags på jobbet. Nu har det  bara blivit värre för varje dag.. Men jag orkar inte bara sitta hemma för jag klättrar snart på väggarna här.

Min kusin Carro är i Sverige på besök denna vecka! Hon bor annars i London där hon pluggar, och egentligen bor hon inte där heller, utan i Spanien. Jag tog en Alvedon och åkte in till stan och träffade henne för en fika i tisdags. Och vem träffar man inte på fiket om inte fikarmästaren själv, Mattias "Ludde" Lundin!

Igår blev det en till kusin-dejt, denna gång var det Jespers tur. Vi pluggade pilotutbildningen tillsammans en gång i tiden. Nu så skulle vi se The Hives på Cirkus, lite favorit i repris (det var ju just Jesper och jag som såg Hives på Grönan i September). En Alvedon innan jag åkte hemifrån, och det gjorde susen även denna dag!

Idag har jag storstädat hemma i lägenheten. Lika bra att passa på när man har feber och inte hade tänkt gå ut ändå. Lite vårblommor Tulpaner fick det bli till köksbordet! Snart är vintern äntligen slut.

Peter verkar ha det underbart i Sälen. Han skickar söta mms på hundar till mig, verkar vara ett nytt intresse han fått.

Hello bloggen

Sådär nu är det dags för en updatering igen!

Det senaste som hände här var en flygning till Åland..

Efter det ha jag vilat, typ. Men även åkt lite skidor i Hammarbybacken. Kul, men ovant! Var länge sedan jag åkte skidor sist, vi åkte ju bara snöskoter när vi var upp till Sälen över jul.

Vi bor så nära backen så man tar på sig pjäxorna hemma i lägenheten! STORT plus.

Lite jobb på Roslagsbanan har jag hunnit med också. Trevligt som vanligt, dock svinkallt. Nästa gång blir det täckbyxorna på.

Mycket hemmamys och bio! Kan verkligen rekomendera Quentin Tarantinos nya film Django Unchained.

Och så i lördags tog jag mig hela vägen ut till Uppveda utanför Norrtälje för att fira Elettras 27-års dag!! Men det var knapt jag kom dit.. Slutade med att jag fick lifta med Daniels polare, då röda t-banelinjen gav upp så jag missade dagens enda buss. Det gick ju bra tillslut, efter en timmes fikapaus på Danderyds sjukhus i brist på annat att göra :)

Djuren och alla på gården mådde bra! Världens godaste lassagne som Elettras duktiga kock till man lagade. Och ett parti "Med andra ord" spelades, som jag känner igen ifrån Sälenresan i julas.
När jag skulle hem blev det taxi till Norrtälje, och sedan dubbeldäckare (?!?!) hela vägen till Tekniska. Helt otroligt, trodde bara dom användes för sight-seeing och sånt. Jag satt som ett barn längst fram hela resan!

Nu ska jag sova, slocknar snart här i sängen, har varit uppe sedan 04:45 (och vaken sedan 02).

Lite tomt nu några dagar för Peter har precis åkt ifrån mig för att åka skidor.

Godnatt

Flygning

Heej!! I måndags var ju en alldeles underbar dag då jag fick flyga en sväng fram och tillbaka till Åland från Bromma. Själva flygtiden blir ju inte världens längsta, men ändå, det var helt underbart väder. Solnedgång och klart i luften. Här är lite foton